måndag 2 januari 2012

Jag fick en vacker kvinna

Det finaste som finns måste väl andå vara hemmagjorda julklappar?  Jag fick denna vackra målning av en lika vacker kvinna i julklapp. 


Konstnären heter Marina Vieira. Hon kommer från Brasilien vilket jag tycker att denna bild också utstrålar. Samtidigt ser jag att det är ett porträtt av konstnären själv, visst är de lika? Kvinnan på bilden och målaren själv?



 Motivet förmedlar mig ett lugn som jag behöver och jag är glad och tacksam att just jag fick denna bild!




Bilden är målat på wellpapp, miljövänlig återvinning. De bruna ytorna är omålade. Denna pappkartong härstammar från en TV-förpackning men Marina säger att Pizzakartonger är bäst. Jag tror vi skall äta mycket pizza nu och spara kartongerna till henne.


P.S. hon fotograferar också :-)
Hoppas vi får se mer av din kreativitet Marina!









2 kommentarer:

  1. fantastisk fin tavla! vilken fin julklapp!

    SvaraRadera
  2. javisst och konstnären själv var lite blygsam...tycker du verkligen att den är fin? Kan man visa sånt för folk? ha ha...

    SvaraRadera