fredag 17 februari 2012

Stickfåtölj

Skelettet


På möbelkursen som jag & Anders har blivit trogna deltagare på lär vi oss allt om möbler och trä. Vi började 2005 och har inga planer att sluta. Vi brukar säga att vi slutar när vår lärare slutar.

Det finns grundrecept eller skelett till möbelrenovering men varje möbel är unik och har sina problem som kräver olika lösningar och vi lär oss nya saker varje gång.

Detta objekt är en s.k. stickfåtölj, den har inga armstöd just därför att man skall kunna sitta och sticka i den med armarna fria.



Problemet här var att jag aldrig trodde att jag skulle få bort alla veck
i tyget och utan min lärare hade jag gett upp för länge sedan.
Han sade att det går, jag litade på honom och han hade rätt :-)
Som alltid.....han är ju mästare!

Resultatet är gott att sitta i !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar