tisdag 10 april 2012

Handskrivna skyltar har något speciellt.......

Jag fick det ärofyllda uppdraget att handtexta skylten till det nyöppnade Gårdscafét på Sundsby Säteri.

Ägarna valde handskrivet istället för maskinskuren text vilket passar bättre in i den anrika miljön.





Vilken tur att jag gick på den gamla skolan, där vi lärde oss kalligrafi i alla dess former. Jag älskar handskrivet, skriver också gärna brev för hand och helst med en stilig bläckpenna.


I söndags förde jag familjen till Sundsby för en promenad och en god fika. Kanske för att visa skylten också? Promenaden regnade bort men fikat var en njutning i hemtrevligt miljö där det känns lite som förr i tiden.

klicka för att komma till Gårdscaféts hemsida

4 kommentarer:

  1. vad fin den blev - duktig du är!

    SvaraRadera
  2. Så fin den blev Rafaela, men jag vet ju att du kan, en del av dig finns alltid hemma hos mig. Jag rtrodde inte kafeet hade öppnat än men då ska jag ta en tur dit. Det är mitt favoritvattenhål.

    SvaraRadera
  3. Tack Laila! Kommer nog att lägga ut din vägg och länk till dig här på bloggen. Kul att dela med sig tycker jag!

    SvaraRadera