söndag 20 maj 2012

Soldattorpets konstnärer - Hanna Nyström


Hanna är en av de 5 konstnärerna som driver 

CollAge av HaNna NyStRöM


När Hanna skapar och tillverkar sina tavlor använder hon oftast tusch till grunden och därefter klipper hon alt river urklipp från gamla böcker och tidningar. Hon jobbar också mycket med färger och gillar att blanda, gärna komplementfärger. 

Hon hämtar oftast inspiration från filmer/musik när hon bestämmer sig för motiven eller helt enkelt sådant som dyker upp när hon börjar måla. blir det en härlig bild i slutändan. 


Eller hur? 







   

Sen jag började att vara med i Soldattorpet har jag fått mycket uppskattning för mina tavlor. Jag har haft en utställning i samband med kulturnatta i Stenungsund samt amatörutställning på Galleri Koch.  Jag pluggade på Art Collage en termin för ett år sedan och använder mig mycket av mitt skapande i  mitt jobb som förskolelärare. 
till Soltattorpets hemsida


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar