tisdag 23 april 2013

NEO-ängel & & & hos Maria Henell

Här sprakar det av skaparglädje.

Maria gillar sätta ihop smycken, ett smycke 
med en speciell betydelse är hennes NEO-ängel. 
Hon säljer den till förmån för forskning kring barndiabetes. 
Så här ser den ut:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Maria har ett stort sömnadsintresse, hon har varit med i en medeltidsförening och sydde mycket där men nu är det ReUse som gäller - att ge gamla tyger nytt liv. Hittills har det blivit sydda bilpapperskorgar av gamla jeans. Flera väskidéer av gamla jeans ligger i startgropen.
 
 
 
 
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
Maria säljer även hälso- och skönhetsprodukter och har jag skapat coola konstverk på lösnaglar för att visa vad man kan göra med nagellack hon säljer.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Maria vill även börja måla igen, vilket hon inte har gjort sen tonårstiden, och vill använda händerna att måla med och inte bara pensel, verkligen "hands on".
" jag har så himla mycket kreativitet inom mig att det inte räcker med ett uttryck utan jag behöver göra många olika saker. Tror det är alla år utan utlopp som kommit ikapp mig och nu pockar på uppmärksamhet för att jag skall kunna vara den bästa jag jag kan vara" säger hon.
 
Snacka Skapargläde! Härligt tycker jag. Låt dig inspireras på hennes hemsida Maria Henell Design  där kan du också läsa mer om NEO-ängeln.
 
TACK Maria för att du delar med dig!
 



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





Skall även börja måla i olja igen vilket jag inte gjort sedan tonårstiden. Ser en massa tavlor framför mig i tankarna så nu är det "bara" att få ned dem på målarduk :-)

Kameran har även den kommit fram igen och ekorrfamiljen i trädgården har fått vara modeller. Fotat en del åt min mors butik FörSmaken i Åseda under åren men det är först nu jag gör det för min egen skull. Fotade förresten Elisabeth i lördags när hon hade boksignering i mammas butik. Blev riktigt bra bilder och jag planerar att gå en fotokurs till hösten för att lära mig mer om digitalfotografering. Bildkomposition har jag intuitivt inom mig men inställningarna på kameran vill jag lära mig behärska.


Är det något mer du vill veta är det bara att fråga.
Bifogade lite bilder så du ser vad jag pratar om :-)

Mvh Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar