onsdag 24 april 2013

Rafaela's Bokstavstavlor

Här visar jag ett urval av mina bokstavstavlor som jag tillverkar på beställning

Varje tavla är ett handtillverkat unikat.  Som alla mina konsthantverksliga produkter går även dessa bokstavstavlor i återbrukets tecken.  Såväl ramarna som pappret kommer i största möjliga mån återbruk, det kan vara hittegods eller loppisfynd. 

En väldig personlig gåva till ett nyfött barn, barndop, jubileum, bröllop eller annan bemärkelsedag. Varför inte till dig själv eller den du älskar! 












Dessa två systrar har fått en gemensam tavla med varsitt fotavtryck, namn och namnens betydelse.









Här valde vi helt enkelt namnets betydelse - Felizitas den lycklige
 







Denna tjejens namn betyder Orkidé. Här gjorde jag en kombination av en stilistisk orkidé och första bokstaven i hennes förnamn. En kärleksförklaring från hennes mormor är inflätad i bokstaven.














Här står bokstaven i medelpunkt enkelt dekorerad med löv och färger som syftar till namnets innebörd.


















Denna killens föräldrar är med i en medeltidsförening där han blivit korad till "klanens hövding" reden innan han föddes. Han fick en krona som symbol på sin bokstav.
















Ett bröllopsminne med namn & datum.






En Bokstavstavla till en nyfödd bebis med namn, födelsedata och en massa skyddsänglar.

















Mitt namn betyder "Gud helar" och jag valde att ersätta det med "Naturen helar".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar